Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(160)
Forma i typ
Książki
(157)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Publikacje fachowe
(24)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(131)
tylko na miejscu
(46)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(138)
Biblioteka Austriacka
(3)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(21)
Dział Informacji
(25)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(5)
Gogolewska Anna
(4)
Nowak Alojzy Zbigniew (1956- )
(4)
Rapacki Ryszard (1949- )
(4)
Bem Dorota
(3)
Czarny Bogusław (1957- )
(3)
Jędrysiak Tadeusz
(3)
Kinowska Hanna (organizacja i zarządzanie)
(3)
Marciniak-Neider Danuta (1947- )
(3)
Milewska Mariola
(3)
Stańczak Piotr
(3)
Welfe Aleksander (1960- )
(3)
Brown Keith C
(2)
Bęza Stanisław
(2)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(2)
Czarny Elżbieta
(2)
Domański Tomasz (1953- )
(2)
Dąbrowska Anna (ekonomia)
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Glinka Beata (1973- )
(2)
Górska Grażyna
(2)
Kauf Sabina
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kusińska Alicja (1934- )
(2)
Marks Stephen G
(2)
Oleszek Sylwester
(2)
Ostrowska Elżbieta (1952- )
(2)
Owsiak Stanisław (1946- )
(2)
Prączko Anna
(2)
Reilly Frank K
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Rosati Dariusz (1946- )
(2)
Rostkowski Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(2)
Samuelson William
(2)
Sopoćko Andrzej (1948- )
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Szreder Mirosław (1957- )
(2)
Szyszko Lech (1934-2005)
(2)
Wyszowska Izabela
(2)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bielecki Witold T. (1949- )
(1)
Bilska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bishop Bill (1957- )
(1)
Bińczycki Bernard
(1)
Blythe Jim
(1)
Boczar Kazimierz (1915-2007)
(1)
Bogacka-Kisiel Ewa (1946- )
(1)
Bogacz Paweł
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Bryła Paweł (ekonomia)
(1)
Bródy András (1924- )
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Butowski Leszek (1965- )
(1)
Butowski Stanisław
(1)
Błoński Krzysztof (ekonomia)
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czech Marcin (1968- )
(1)
Czerniak Adam
(1)
Czerwińska Teresa (1974- )
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
De Kare-Silver Michael
(1)
Dobija Dorota (1968- )
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Domińczuk Jacek
(1)
Dorocki Sławomir (1974- )
(1)
Dorosz Andrzej (1943- )
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Duda Jan (inżynieria produkcji)
(1)
Filas Jan
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gabrusewicz Wiktor
(1)
Garbicz Marek
(1)
Gardawski Juliusz (1948- )
(1)
Gaudemet Paul Marie (1914-1998)
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grabińska Barbara (ekonomia)
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grudowski Piotr
(1)
Gutkowska Krystyna
(1)
Góral Lesław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(54)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
1940 - 1949
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
1945-1989
(5)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(144)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(34)
Menedżerowie
(10)
Studenci
(9)
Szkoły średnie
(3)
Doktoranci
(2)
Księgowi
(2)
Szkoły policealne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analitycy giełdowi
(1)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Ekonomiści
(1)
Emeryci i renciści
(1)
Finansiści
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inżynierowie
(1)
Logistycy
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Tłumacze
(1)
Tłumacze przysięgli
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(22)
Zarządzanie
(13)
Marketing
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Inwestycje
(6)
Konsumenci
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Globalizacja
(4)
Innowacje
(4)
Kadry
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Rynek kapitałowy
(4)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(4)
Zarządzanie finansami
(4)
Badania marketingowe
(3)
Badania naukowe
(3)
Banki
(3)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(3)
Decyzje
(3)
Demografia
(3)
Ekonometria
(3)
Gastronomia
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Hotelarstwo
(3)
Język niemiecki
(3)
Kapitalizm
(3)
Korespondencja handlowa
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Motywacja pracy
(3)
Organizacja
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Papiery wartościowe
(3)
Planowanie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Analiza finansowa
(2)
Bank centralny
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Controlling
(2)
Dług
(2)
Ekonomia
(2)
Ekonomika
(2)
Finanse
(2)
Finanse osobiste
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Finanse publiczne
(2)
Gospodarka
(2)
Handel
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Inflacja
(2)
Informatyzacja
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Inżynieria produkcji
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Kreatywność
(2)
Logistyka
(2)
Makroekonomia
(2)
Metodologia
(2)
Metody badawcze
(2)
Niepewność
(2)
Ocena pracowników
(2)
Opinia publiczna
(2)
Organizacja pracy
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polityka pieniężna
(2)
Polityka zdrowotna
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Płaca
(2)
Reklama
(2)
Robotyzacja
(2)
Rozliczenia międzynarodowe
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek finansowy
(2)
Społeczeństwo
(2)
Sprawozdawczość finansowa
(2)
Statystyka
(2)
Stopa zwrotu
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Usługi
(2)
Zachowania konsumentów
(2)
Zarządzanie produktem
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zastosowanie i wykorzystanie
(2)
Zatrudnienie za granicą
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Żywność
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Action Research
(1)
Agroturystyka
(1)
Alokacja
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza rynku
(1)
Temat: czas
2001-
(45)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
1989-
(4)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(36)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Indie
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Czechy
(1)
Daleki Wschód
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Filipiny
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje OECD
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Słowenia
(1)
Turcja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wietnam
(1)
Węgry
(1)
Łotwa
(1)
Śląsk
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Podręczniki akademickie
(32)
Monografia
(28)
Opracowanie
(22)
Praca zbiorowa
(10)
Materiały pomocnicze
(9)
Podręczniki
(7)
Raport z badań
(5)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Dane statystyczne
(2)
Poradnik
(2)
Tablice i wzory
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Czasopisma ekonomiczne polskie
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(64)
Zarządzanie i marketing
(37)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(4)
Nauka i badania
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kulinaria
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
160 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 164-176.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
Współczesne finanse cechuje dynamiczny rozwój oraz interdyscyplinarność, pozwalająca na poszerzenie perspektywy dotychczas normatywnego podejścia do społeczno-gospodarczej działalności człowieka. Proponowana w ramach klasycznych finansów koncepcja homo oeconomicus przypisywała ludziom racjonalność, stałość preferencji, nieograniczony dostęp do informacji i umiejętność poprawnej kalkulacji prawdopodobieństwa zdarzeń. Deskryptywne podejście finansów behawioralnych bazuje na obserwacji rzeczywistych zachowań ludzkich i dąży do wyjaśnienia ich psychologicznych podstaw. Poznanie mechanizmów psychologicznych mających wpływ na proces przetwarzania informacji, a w efekcie na podejmowanie decyzji inwestycyjnych, umożliwia zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające między innymi z manipulacji informacją, która występuje powszechnie w dzisiejszych czasach. Przeprowadzone badania pozwoliły na weryfikację uniwersalności teorii perspektywy i wynikających z niej inklinacji behawioralnych wśród inwestorów polskiego rynku kapitałowego o różnym poziomie profesjonalizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Fundacja Rozwoju Kapitału Ludzkiego
Niezależnie od okoliczności zarządzanie w sferze personalnej podlegało uwarunkowaniom wewnętrznym (strategia i kultura organizacji, styl kierowania, struktura kwalifikacyjna i generacyjna itp.). W ostatnich latach znaczący wpływ wywierało również otoczenie zewnętrzne, co znajdowało wyraz w koncepcjach takich jak VUCA czy BANI. Jednak nigdy wcześniej wpływ kontekstu nie był tak znaczący jak współcześnie, gdy do skutków pandemii COVID-19 i wyzwań środowiskowych dołączyły różnorodne konsekwencje toczącej się tuż za naszymi granicami wojny. Towarzyszące temu uczucie głębokiej niepewności wywiera poważny wpływ na zmiany w koncepcji oraz sposobach zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach każdej sfery i branży. Rewolucyjny charakter tych przeobrażeń skłonił grono ekspertów reprezentujących różne ośrodki naukowo- badawcze w Polsce do podjęcia tych zagadnień w poszczególnych rozdziałach niniejszej monografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-139.
Dla badaczy przedmiotowych zjawisk oraz praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 212-233.
W książce skoncentrowano się na zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem człowieka w organizacji. Zmaga się on z różnymi problemami zarówno w samej organizacji, jak i poza nią. Z jednej strony napotyka trudności wywołujące stres, z drugiej zaś odczuwa zadowolenie z pracy, osiąga sukces zawodowy. Wszystko to wpływa na zachowanie człowieka i podejmowane przez niego działania. Dużą zaletą książki jest prezentacja sposobów radzenia sobie ze stresem i jednocześnie wykorzystywanie tego doświadczenia do osiągania większej satysfakcji z pracy czy poprawy jakości życia.
Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, socjologii i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moderne deutsche Handelskorrespondenz / Stanisław Bęza. - Warszawa : Państ. Wydaw. Ekonomiczne, 1997. - 318, [2] strony : ilustracje, faks. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 247.
W książce znajdą Państwo omówienie niemieckiej korespondencji handlowej, jej formy i treści, a także typowe zwroty i wyrażenia. Tekst jest ilustrowany wzorami listów oraz reprodukcjami listów oryginalnych. Nasza publikacja zawiera również: kurs powtórzeniowych zagadnień gramatycznych (z tekstem sprawdzającym), których znajomość jest konieczna w korespondencji handlowej; korespondencję półoficjalną (pisanie życiorysów, podań o przyjęcie do pracy); korespondencję osobistą (składanie życzeń i kondolencji, zaproszenia); słowniczek niemiecko-polski słów i wyrażeń użytych w tekście; wykaz skrótów stosowanych w korespondencji handlowej; klucz do ćwiczeń i zadań. Zaletami książki są: zadania, które wdrażają do samodzielnego pisania listów handlowych; quiz, którego celem jest niekonwencjonalne sprawdzanie posiadanych umiejętności; "programowanie" listów handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 K (3 egz.)
Książka
W koszyku
W książce znajdą Państwo omówienie niemieckiej korespondencji handlowej, jej formy i treści, a także typowe zwroty i wyrażenia. Tekst jest ilustrowany wzorami listów oraz reprodukcjami listów oryginalnych. Nasza publikacja zawiera również: kurs powtórzeniowych zagadnień gramatycznych (z tekstem sprawdzającym), których znajomość jest konieczna w korespondencji handlowej; korespondencję półoficjalną (pisanie życiorysów, podań o przyjęcie do pracy); korespondencję osobistą (składanie życzeń i kondolencji, zaproszenia); słowniczek niemiecko-polski słów i wyrażeń użytych w tekście; wykaz skrótów stosowanych w korespondencji handlowej; klucz do ćwiczeń i zadań. Zaletami książki są: zadania, które wdrażają do samodzielnego pisania listów handlowych; quiz, którego celem jest niekonwencjonalne sprawdzanie posiadanych umiejętności; "programowanie" listów handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P-803.0 K-21 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-149.
Dla praktyków zajmujących się wdrażaniem i doskonaleniem funkcjonowania Przemysłu 4.0 w organizacjach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków), Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia prac Stanisławy Sokołowskiej na stronach 29-38 i bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Opolski, Oddział w Opolu (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne), Opolskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Zmiany instytucjonalne i technologiczne są atrybutami nowoczesności i tworzą nowe wymiary jej transformacji. W literaturze analizowane są takie zjawiska, jak: nowe podejście do zasobów w zarządzaniu i organizacji, cyfryzacja, zielona transformacja w energetyce, rolnictwie, gospodarce miejskiej i wiejskiej oraz usługach publicznych. Są też takie wymiary transformacji, które dopiero wymagają identyfikacji. Prezentowana monografia ma zachęcić do podejmowania takich badań.
W kulturze akademickiej każdy jubileusz pracy twórczej - badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej - nabiera szczególnego znaczenia. Refleksja, która towarzyszy takiemu wydarzeniu, dotyczy nie tylko zadumy, co opus magnum Jubilatki pozostawiło w sercach i umysłach ludzi, ale jest także poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie o inspiracje, jakie dzieło to otwiera przed przyszłymi pracownikami wiedzy. Księga jubileuszowa Profesor Stanisławy Sokołowskiej ma właśnie takie dwa wymiary. Pierwszy to podziękowania i prezentacja dotychczasowych dokonań Jubilatki (część pierwsza książki). Drugi obejmuje prace podejmujące zagadnienia kluczowe dla obszarów, na których Jubilatka skupiała swoje zainteresowania badawcze, a napisane przez wybitnych przedstawicieli środowiska akademickiego w Polsce (części od drugiej do piątej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387267 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25518 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bm-68 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Marketing communications" 2000.
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów zarządzania i marketingu uczelni różnych typów, słuchaczy studiów podyplomowych i programów MBA, a także dla praktyków zajmujących się szeroko rozumianą komunikacją marketingową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bm-59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Część prac w języku angielskim.
Publikacja jest poświęcona szeroko rozumianej problematyce działań marketingowych w różnego rodzaju organizacjach. Poszczególne rozdziały są wynikiem zmian dostrzeganych przez autorów zarówno w samej organizacji, jak i w jej otoczeniu. Przeobrażenia te wywołują określone implikacje dla marketingu. Znajdują one odzwierciedlenie w koncepcji marketingu 4.0, której istotą jest nie założenie o odrzuceniu dotychczasowych prac naukowych lub wskazówek dla działań marketingowych, lecz inne podejście, wynikające z pojawiających się nowych trendów i rozwoju technologii. Na poszczególnych rynkach klienci się różnią i z tego względu wymagają specyficznego podejścia, niektórzy bowiem pasują bardziej do opisu zawartego w koncepcji marketingu 4.0, a inni - marketingu 3.0 czy 2.0. Otoczenie ciągle się zmienia, wskutek czego podejście do klientów jest modyfikowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie bezpieczeństwem narodowym Polski / Paweł Bogacz. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2023. - 278, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 187-224.
W prezentowanej monografii autor podejmuje zagadnienia zarządzania w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego Polski, rozumianego jako proces zapewniania przez władze RP warunków niezbędnych do współpracy między przemysłem obronnym, siłami zbrojnymi, nauką i polityką. Autor odwołuje się do dorobku podejścia systemowego i teorii podejmowania decyzji. Praca stanowi studium przypadku na przykładzie zastosowań metod wielokryterialnych: AHP, ANP, REMBRANDT, DEMATEL. W badaniu wzięło udział 75 przedstawicieli przemysłu obronnego, sił zbrojnych, nauki, polityki i dyplomacji. Dla każdej z grup badanych opracowano hierarchie czynników, subczynników, wariantów oraz przeprowadzono analizę korzyści, szans, kosztów i ryzyka (BOCR) w odniesieniu do zarządzania w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego RP. Respondentami byli eksperci i decydenci, z których część pełni (lub pełniła) najbardziej odpowiedzialne funkcje publiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384715 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bz-136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 235-273.
Kiedy badani opowiadali mi o sensie wykonywanej pracy, wskazywali na jego bardzo różne źródła, między innymi przekonanie o pozytywnym wpływie wykonywanej pracy na otoczenie, co dość dobrze ilustruje powyższy cytat – słowa pracowniczki z miasta średniej wielkości. Choć badani wskazywali na różne źródła sensu, łączyło ich kilka wspólnych cech, których nie byli świadomi. Wszyscy byli silnie zaangażowani w pracę, mocno przywiązani do organizacji i ponadprzeciętnie zadowoleni z pracy. Niestety, to przekonanie o sensie pracy zazwyczaj nie trwało długo. W książce pokazuję, jak menedżerowie, często nieświadomie, zamiast przyczyniać się do wzmocnienia poczucia sensu u podwładnych, swoimi działaniami prowadzili do sytuacji, w których praca sens traciła, a nawet zaczynała być przez badanych określana jako „bezsensowna”. Wówczas zamiast zaangażowania pojawiał się cynizm, przywiązanie zamieniało się w chęć odejścia, a satysfakcja – w żal. Dlatego jest to książka pisana ku rozwadze. Przełożonym pomoże tego negatywnego wpływu na sens pracy uniknąć. Pracownikom pozwoli przed utratą sensu się zabezpieczyć. Wszystkim, mam nadzieję, uświadomi, że pytanie o sens pracy nie powinno być tylko domeną filozofów. Powinno towarzyszyć każdemu z nas, pomagając w pracy zobaczyć to, co wartościowe i ważne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383282 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 524 strony : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 504-517. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych.
Zakres tematyczny prezentowanego podręcznika obejmuje wszystkie podstawowe zagadnienia wchodzące w skład tradycyjnego kursu tego przedmiotu i nawiązuje do jednego z rozwiązań dominujących w literaturze światowej. Praca składa się z pięciu części podzielonych na 20 rozdziałów. Część I, wprowadzająca, kończy się próbą zdefiniowania pojęcia i zakresu ekonomii międzynarodowej i, zgodnie z zamierzeniem autora, powinna ułatwić Czytelnikowi przyswojenie dalszych części wykładu. Część II została poświęcona teorii handlu międzynarodowego, część III — polityce handlowej, a część IV — między narodowym stosunkom finansowym. Przedmiotem części V jest miejsce zajmowane w ekonomii międzynarodowej przez wybrane problemy globalne. Podział na części ma ułatwić Czytelnikowi orientację, a jednocześnie nawiązuje do tradycyjnego podziału ekonomii międzynarodowej na teorię handlu i finanse międzynarodowe. Podział bloków tematycznych na kolejno numerowane rozdziały pozwala na umieszczanie pytań po mniejszych fragmentach tekstu oraz nadaje całości pracy układ modułowy, umożliwiający także jej fragmentaryczne studiowanie. Książka może być także użyteczna jako podręcznik do wstępnego, wprowadzającego wykładu ekonomii międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 381191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla osób zajmujących się problematyką zachowań konsumenckich i studentów.
Część rozdziałów w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim.
Publikacja jest przeznaczona dla osób zajmujących się problematyką zachowań konsumentów i wykorzystaniem wiedzy z tego zakresu w działaniach marketingowych organizacji, a także dla studentów – jako materiał uzupełniający do zajęć dotyczących marketingu, zachowań konsumentów i badań marketingowych. Przedstawiono w niej wybrane problemy dotyczące potrzeb, preferencji, postaw, opinii i zachowań konsumentów oraz ich uwarunkowań i zróżnicowania na określonych rynkach (m.in. opieki zdrowotnej, usług przewozowych, piwa rzemieślniczego, e-usług) bądź w odniesieniu do określonych aspektów konsumpcji (m.in. konsumpcji etycznej, konsumpcjonizmu i indywidualizacji produktów) jako rezultatu zachodzących w otoczeniu przemian ilościowych, jakościowych i strukturalnych oraz działań marketingowych przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 125-145.
Współfinansowanie: Wydział Nauk Geograficznych (Uniwersytet Łódzki)
Część tekstu tłumaczona z języka angielskiego. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Głównym celem pracy jest próba określenia podstaw metodologicznych badań nad turystyką, ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów ontologicznych oraz epistemologicznych. Wydaje się bowiem, że szczególnie w zakresie teoretycznych studiów nad tą dziedziną panuje znaczny regres. Wychodząc z powyższych przesłanek, zaproponowano zakres rzeczowy niniejszej książki, który w swojej zasadniczej części odnosi się do filozoficzno-metodologicznych podstaw badań nad turystyką. Złożyły się na niego dwie główne perspektywy: ontologiczna i epistemologiczna. Zdaniem autora w największym stopniu wpływają one bowiem na sytuację poznawczą poszczególnych dziedzin wiedzy.
W pierwszej części pracy (rozdział 1) postawiono fundamentalne pytania o naturę rzeczywistości turystycznej jako przedmiotu badań. Z kolei w jej drugiej części (rozdział 2) podjęto dyskusję na temat możliwości jej poznania, a tym samym uzyskania (możliwie pełnej i pewnej?) wiedzy o turystyce w rozumieniu episteme. Ujmując te zagadnienia bardziej szczegółowo, w zakresie podstaw ontologicznych badań nad turystyką poszukiwano przede wszystkim odpowiedzi na pytania o przedmiot poznania, to jest: czym jest i jaka jest najgłębsza natura rzeczywistości turystycznej (jako części rzeczywistości społecznej), a w tym kontekście: czym jest turystyka? Na czym polega jej istota? Jakie są jej cechy konstytutywne i konsekutywne? Z kolei w perspektywie epistemologicznej uwagę skupiono na możliwościach (ale także ograniczeniach) i kierunkach naukowego poznawania turystyki – w zakresie przedmiotowym określonym na poziomie ontologicznym. W tym kontekście starano się znaleźć odpowiedzi na pytania o obiektywizm i subiektywizm poznania, przede wszystkim w odniesieniu do głównych stanowisk ontologiczno-epistemologicznych w naukach społecznych, którymi są realizm i relatywizm. Przy czym, dostrzegając zasadnicze różnice między nimi, podjęto jednak próbę znalezienia stanowiska kompromisowego w formie podejścia realistyczno-humanistycznego – jako podstawy metodologicznej badań nad turystyką (rozdział 3). Rozważania natury epistemologicznej kończy rozdział 4, w którym podjęto tematykę dorobku teoretycznego studiów nad turystyką. Analizę przeprowadzono w odniesieniu do różnych dyscyplin prowadzących badania w tym zakresie – w świetle obowiązujących w nich głównych paradygmatów metodologicznych, to jest neopozytywizmu oraz podejścia humanistyczno-interpretacyjnego. Całość opracowania uzupełniają rozważania natury instytucjonalno-organizacyjnej. Dotyczą one ewolucji badań nad turystyką w ujęciu historycznym, również w kontekście wkładu różnych szkół narodowych do osiągnięć w tym zakresie (rozdział 5). W rozdziale 6 przeprowadzono zaś dyskusję nad problemem (multi-? inter-? post-?) dyscyplinarności akademickiej studiów nad turystyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 145-151.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
„Praca dotyczy ważnej, aktualnej i niezwykle interesującej problematyki zmian zachowań konsumentów wywołanych pandemią COVID-19. Tematyka monografii daje obraz widocznych zmian zachowań Polaków, a także cenną próbę naszkicowania przyszłych zmian, identyfikacji ich skali i trwałości. Publikacja może stanowić ciekawe źródło odniesień i porównań do innych kryzysów: epidemii i pandemii, wojny w Ukrainie, zmian technologicznych i społecznych". Z recenzji dr. hab. Roberta Kozielskiego, prof. UŁ
„Całości dopełniają doskonała synteza i modelowe ujęcie zachowań konsumentów w czasach pandemii, jak również próba projekcji przyszłych trendów. Zgromadzony materiał teoretyczny i empiryczny jest niezwykle interesujący i wzbogaca dotychczasowy dorobek z zakresu problematyki zachowań konsumentów. Monografię uznaję za wybitne studium poznawcze i aplikacyjne w czasach pandemii COVID-19". Z recenzji dr. hab. Roberta Wolnego, prof. UE w Katowicach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377053 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej